Algemene Voorwaarden voor Consumenten

Via onze app en onze website kan jij als consument eten en drinken bestellen bij de restaurants die bij ons zijn aangesloten. Wij zorgen er voor dat je het aanbod van de restaurants kunt zien op onze website en via onze app én we zorgen ervoor dat jouw bestelling terecht komt bij het juiste restaurant.

1. Contact

  1. Met vragen, klachten, tips, complimenten of voor een goed gesprek kun je bij ons terecht via 088 707 1414, contact@eetsmakelijk.nl of als je liever een brief schrijft via postadres: Bolderweg 43, 8243RD te Lelystad.
  2. Je kunt ons iedere dag bellen van 09:00 uur tot 23:59 uur.
  3. Wij staan ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 71415211 en ons BTW-nummer is: NL858706672B01.

2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing op de diensten die wij verlenen aan consumenten. Wij houden ons niet bezig met (de kwaliteit van) de bestelling en de levering daarvan. Waar we wel voor zorgen is de mogelijkheid het aanbod van de restaurants te zien op onze website en via de app. We zorgen ervoor dat jouw bestelling terecht komt bij het juiste restaurant.
  2. Door een bestelling te plaatsen via onze website of app sluit je een overeenkomst met het door jou gekozen restaurant. De eventuele algemene voorwaarden van dat restaurant zijn op die overeenkomst van toepassing.

3. Aansprakelijkheid

  1. Het aanbod van de restaurants dat te zien is op onze website en via onze app is gebaseerd op informatie die wij zelf van de restaurants ontvangen. Wij weten niet zeker of dat aanbod precies klopt met jouw bestelling en wij staan daar ook niet voor in.
  2. Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die jij lijdt als de overeenkomst tussen jou en het restaurant niet (correct) wordt nagekomen. Je kunt eventuele klachten wel bij ons kenbaar maken. Lees wat wij daarmee doen in artikel 6 van deze algemene voorwaarden.
  3. Wij doen ons best om zo goed mogelijk bereikbaar te zijn. Zijn onze app en website (tijdelijk) niet bereikbaar? Dan zullen wij er alles aan doen om dit te herstellen maar we zijn niet aansprakelijk voor de eventuele schade die je daardoor mogelijk lijdt.
  4. Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die jij lijdt als het tijdstip van de feitelijke levering afwijkt van het verwachte tijdstip van de levering dat door ons naar jou is gecommuniceerd. De informatie betreffende het bestelproces sturen wij naar jou op basis van informatie die wij ontvangen van het door jou gekozen restaurant. Wij staan er niet voor in dat deze informatie correct is.
  5. De aansprakelijkheid voor de eventuele schade die jij lijdt vanwege een fout in het bestelproces die ons kan worden aangerekend is beperkt tot de totale vergoeding die wij voor deze gebeurtenis krijgen uitgekeerd van onze verzekeringsmaatschappij.

4. De overeenkomst tussen de consument en het restaurant

  1. De overeenkomst die jij sluit met het restaurant door een bestelling te plaatsen via onze app of website komt tot stand op het moment dat je op de knop ‘Betalen’ klikt tijdens het bestelproces.
  2. Nadat je de bestelling hebt geplaatst zullen wij jouw bestelling bevestigen. Ook krijgt het restaurant een melding van jouw bestelling, zodat het restaurant daarmee aan de slag kan.
  3. Het restaurant gebruikt de gegevens die jij zelf hebt ingevoerd om uitvoering te geven aan de overeenkomst. Kloppen die gegevens niet? Dan kan het restaurant de overeenkomst misschien niet (helemaal) goed uitvoeren. Om te zorgen dat alles goed verloopt moet je er daarom goed op letten dat de gegevens die je invoert kloppen.
  4. Omdat het lastig is om een bestelling af te leveren als er niet wordt opengedaan, zal je ervoor moeten zorgen dat je op het moment van de bestelling aanwezig bent op het ingevoerde bezorgadres. Heb je er voor gekozen om de bestelling niet te laten bezorgen maar om de bestelling af te halen? Dan dien je op het gekozen tijdstip op het adres van de afhaallocatie van het restaurant te zijn.
  5. We houden je op de hoogte over de status van jouw bestelling. Om jouw bestelling te kunnen volgen moet je er voor zorgen dat je goed bereikbaar bent voor ons en voor het restaurant.

5. Annulering en/of ontbinding

  1. Wil je een geplaatste bestelling toch graag annuleren of de overeenkomst met het restaurant ontbinden? Neem zo snel mogelijk contact op het restaurant om dit te laten weten. Het ontbinden van de overeenkomst die je hebt gesloten met het restaurant kan niet via ons plaatsvinden. Het restaurant zal zelf beoordelen of annulering/ ontbinding mogelijk is.
  2. Het restaurant kan jouw bestelling annuleren als jij zelf onjuiste gegevens hebt doorgegeven, als jouw bestelling niet meer beschikbaar is of vanwege een van buiten komende en onvoorziene  omstandigheid die maakt dat de bestelling niet kan worden geleverd.
  3. Wij en/ of bij ons aangesloten restaurants kunnen besluiten om eventuele bestellingen die je doet te weigeren als:
    1. je meerdere keren onjuiste contactgegevens hebt opgegeven bij ons en/of bij het door jou gekozen restaurant, of
    2. je meerdere keren een bestelling hebt geplaatst maar deze niet hebt afgehaald, of
    3. je meerdere keren niet thuis bent geweest op het moment van de levering van jouw bestelling, of
    4. er gerede twijfel bestaat over de over de juistheid of authenticiteit van jouw bestelling en/ of de ingevoerde contactgegevens.

6. Klachten, beoordelingen en complimenten

  1. We hopen dat je steeds tevreden bent met de bestellingen die je plaatst via onze app en/of website. Ben je toch niet tevreden? Dan kun je zowel via de app als via de website een klacht indienen. Jouw klacht sturen wij door naar het restaurant, waarna het restaurant 48 uur de gelegenheid krijgt om te reageren op jouw klacht en deze hopelijk ook op te lossen. Na die 48 uur kun jij kiezen of jouw klacht wordt geplaatst als recensie via de app en de website.
  2. Ook met complimenten of neutrale beoordelingen over het restaurant waar jij de bestelling hebt geplaatst kun je bij ons terecht via de website en via de app. Jouw compliment of neutrale beoordeling zal worden doorgestuurd naar het restaurant en wordt, als jij dat wil, geplaatst als recensie via de app en de website.

7. Betaling

  1. Zodra je de overeenkomst met het restaurant hebt gesloten zal je ook moeten betalen voor jouw bestelling. Dit kun je doen door gebruik te maken van de online betaalmogelijkheden die wij aanbieden via de app en/of website of door de bestelling te betalen bij het afhalen van jouw bestelling.
  2. Een eventuele terugboeking van jouw betaling vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.
  3. Je kunt zelf kiezen of je de bezorger van jouw bestelling een fooi wil geven. Onder fooi in de zin van deze algemene voorwaarden wordt verstaan: een extra vrijwillige geldbetaling als beloning voor de kwaliteit voor verkregen diensten. Je kunt ervoor kiezen om de fooi contant te betalen of om de fooi digitaal af te rekenen via onze app en/ of onze website op een door jou gekozen betaalwijze.
  4. De eventuele transactiekosten behorende bij de betaling van de bestelling komen voor jouw rekening.

8. Het verwerken van jouw persoonsgegevens

Als je een bestelling plaatst via onze app en/of website dan verwerken we jouw persoonsgegevens. Lees hierover meer in ons privacy statement.