FAQ: Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je onze antwoorden op veelgestelde vragen over EetSmakelijk.nl, de app en aangesloten restaurants. Staat je vraag er niet tussen? Je kunt ons gemakkelijk bereiken per e-mail aan contact@eetsmakelijk.nl. Je kunt ons ook bellen op 088 707 1414. We helpen je graag!

Hoe steun ik de lokale horeca als ik via jullie bestel?

EetSmakelijk is ontstaan uit de vraag van lokale horecaondernemers in Lelystad. Samen zijn we gaan werken aan een platform wat horecaondernemers daadwerkelijk ondersteunt. Een restaurant betaalt bij EetSmakelijk geen commissiepercentage, maar een vaste platformbijdrage per bestelling. Van deze bijdrage betalen we ons personeel, draaien we marketingcampagnes voor de restaurants en ontwikkelen we onze website en app.

Daarnaast heeft elk aangesloten restaurant toegang tot zijn eigen beheerdashboard, waarin hij zijn restaurant kan beheren en bijvoorbeeld gemakkelijk bestellingen in kan zien. Door een bestelling te plaatsen via EetSmakelijk.nl komt de bestelling rechtstreeks in het dashboard van het restaurant binnen en wordt deze automatisch verwerkt in de administratie. Een bestelling via EetSmakelijk scheelt een restaurant dus niet alleen een boel geld, maar ook een hele hoop tijd. Dat is dubbel besparen!

Kan ik bestellen voor een andere dag dan vandaag?

Het is standaard niet mogelijk om vooruit te bestellen voor een andere dag dan vandaag. Dat komt omdat restaurants via EetSmakelijk de mogelijkheid hebben hun restaurant ook tijdelijk te sluiten tijdens hun standaard openingstijden. Het kan daarom zijn dat een restaurant, wegens onvoorziene omstandigheden, ineens toch morgen gesloten is.

Sommige restaurants staan het toe dat er een aantal dagen vooruit besteld wordt door middel van het achterlaten van een opmerking in het opmerkingenveld. Natuurlijk hebben we daar geen enkel probleem mee. Twijfel je of het mogelijk is om een aantal dagen vooruit te bestellen? Neem dan vooraf contact op met het restaurant. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Kan ik bij meerdere restaurants tegelijk bestellen?

Jazeker! In zowel de app als via de website kun je gemakkelijk een bestelling plaatsen bij meerdere restaurants tegelijkertijd. Dat doe je door producten uit twee verschillende restaurants aan je winkelmand toe te voegen. Bij het afrekenen kies je vervolgens een tijd en betaal je in een keer voor je totale bestelling. Alle restaurants in je bestelling krijgen vervolgens een eigen ordernummer met jouw bestelling. Je ontvangt van ons per restaurant een orderbevestiging.

NB: We raden je aan om, wanneer mogelijk, een tijd te kiezen wanneer je bij meerdere restaurants tegelijk bestelt. Op deze manier weet je zeker dat het eten ongeveer tegelijk aan zal komen.